Eszünk, ha éhesek vagyunk, eszünk, ha boldogok vagyunk, eszünk, ha szomorkodunk. Eszünk, ha összegyűlik a család, eszünk, ha ünneplünk, eszünk, ha gyászolunk, eszünk, ha randevúzunk. Eszünk reggel, délben, este…de sokunknak nem mindegy, hogy mit.

A vegetáriánus népek és népcsoportok nem ismerik a civilizált világ degeneratív betegségeit.
Az Okinava-sziget lakói gabona-, zöldség- és gyümölcsalapú étrenden élnek, és meglepő módon még az idősek között sem fordul elő rák vagy érelmeszesedés.

A New York Times újságírója amerikai sportorvosok és táplálkozástudományi szakértők megkérdezésével próbálta kideríteni, valóban lehet-e kiemelkedő sportteljesítményt nyújtani vegán étrend mellett. A sikeres vegán sportolók teljesítményeikkel adják meg a választ erre a kérdésre.

Kényes kérdés, hogy vajon a vegán életmódot gyermekeknek és várandós anyáknak is javasolják-e.

Az Orvosok a Felelős Orvoslásért (PCRM - Physicians Committee for Responsible Medicine) nevű tekintélyes non-profit szervezet, amelynek több mint négyezer orvos tagja van az USA-ban, már 1991 óta harcol a hús- és tejfogyasztás ellen.

Szerencsére ma már rengeteg alternatívát találunk az állati eredetű ételek helyettesítésére.

Mit együnk hús helyett?

Míg átállsz vegetáriánus étrendre, de akár a továbbiakban is nagy segítséget jelenthetnek a különféle „húspótlók”, mint amilyen a búzahús, más néven szejtán, a tofu, különféle gabona fasírtok, gabona kolbászok, szója virsli és a növényi pástétomok, a különféle húskrémek, májkrémek helyett.